Zamykanie bloków silników SUBARU FA 20 – tuning silnika SUBARU FA 20
Usługa kierowana jest do fanów motoryzacji, którzy oczekują czegoś więcej od silnika samochodu i zdecydowali się na tuning silnika Subaru.
Zamknięcie bloku ma na celu:
- zwiększenie jego wytrzymałości, a tym samym zabezpiecza przed jego pęknięciem,
- stabilizacje tulei cylindra,
- zachowanie kołowości cylindra (ograniczenie możliwości deformacji pod wpływem temperatury oraz ciśnienia podczas pracy silnika.
Uszkodzenia bloku występują często podczas dużego doładowania i są wynikiem podnoszenia mocy silnika różnymi sposobami. Dodatkowo zwiększa się trwałość uszczelki pod głowicę ograniczając możliwość ruchu cylindra.
Silniki FA20, FA20F, FA20D stosuje się w następujących modelach aut:
- 2012+ Subaru BRZ
- 2012+ Toyota GT86
- 2012+ Scion FR-S
- 2012+ JDM Subaru Legacy GT DIT
- 2014+ Subaru Levorg
- 2014+ Subaru Forester XT
- 2014+ JDM Subaru Forester XT XT
- 2015+ USDM Subaru WRX
W zależności od litery na końcu silnika różnią się one osprzętem i głowicami ale blok silnika pozostaje ten sam lub bardzo podobny.