Zamykanie bloków silników SUBARU EJ20 oraz EJ25 – tuning silnika SUBARU
Oferujemy możliwość „zamknięcia” fabrycznie otwartego lub półzamkniętego bloku Subaru.
Usługa kierowana jest do fanów motoryzacji, którzy oczekują czegoś więcej od silnika samochodu i zdecydowali się na tuning silnika Subaru.
Zamknięcie bloku ma na celu zwiększenie jego wytrzymałości, a tym samym zabezpiecza przed jego pęknięciem. Uszkodzenia bloku występują często podczas dużego doładowania i są wynikiem podnoszenia mocy silnika różnymi sposobami.
W silnikach EJ25 zamkniecie można stosować jako zabezpieczenie silnika przed pęknięciem oraz przed ruchami cylindra podczas pracy co może powodować wypracowanie powierzchni między uszczelką cylindrem i w rezultacie rozszczelnienie silnika z uwagi na cienką ściankę cylindra.
Jakie bloki zamykamy?
Blok otwarty EJ20 oraz EJ25
Silnik EJ20 otwarty stosowany jest w Subaru:
- Wszystkie wersje wolnossące zawsze posiadały blok o budowie otwartej.
- Legacy Turbo – roczniki powyżej 91- wyposażone były już w blok otwarty.
- Europejskie wersje Imprezy GT z roczników 1994-2000 również znajdziemy blok o konstrukcji otwartej.
- Nowsze wersje zarówno WRX jak i STI w tym RA i Type R z roczników 1997-2000 wyposażone były w blok o konstrukcji otwartej.
- Forestery zarówno S Turbo jak i Japońskie S-TB wyposażone były w blok o konstrukcji otwartej.
- W przypadku samochodów z roczników od 2001 wzwyż sytuacja wygląda następująco. Wersje WRX Imprezy oraz Forestery XT 2.0 wyposażone były w blok o konstrukcji otwartej.
Silnik EJ25 otwarty stosowany jest w Subaru:
- Wszystkie wersje wolnossące zawsze posiadały blok o budowie otwartej.
Blok silnika półzamknięty EJ20 oraz EJ25
Silnik EJ20 półzamknięty stosowany jest w Subaru:
- STI od 2001 wzwyż
- EU 2001- 2005 2.0 STI EJ207
- JDM STI i SPEC C EJ207 2001-2002 (identyczny jak w EU)
Silnik EJ25 półzamknięty stosowany jest w Subaru:
- Wersje turbodoładowane 2.5 w tym Impreza WRX, Forester XT, STI – roczniki od 2004 do 2019.